salamti salamti .

salamti

جاذبه هاي گردشگري اصفهان

مدرسه صدر بازار يكي از مدارس علميه اصفهان با سابقه و بناي تاريخي است. اين مدرسه با اراده و همت مرحوم «محمدحسين خان صدر اصفهاني»، صدر اعظم فتحعلي خان قاجار در قطعه زميني در حدود 9000 متر در اواسط نيمه‌ي اول قرن سيزدهم ساخته شده است.

alt


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۷:۳۲ توسط:farnaz موضوع:

معيار اساسي در انتخاب خوابگاه

خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسيون هاي خودگردان دانشجويي كارمندي از بسياري جهات ممكن است متفاوت باشند. اين مسأله به نفع متقاضيان است. زيرا دامنه انتخاب براي آنان وسيع تر خواهد بود در نتيجه مي توانند بهترين خوابگاه بر اساس نيازها و اولويت هاي خود را انتخاب كنند. به طور كلي، چند معيار اساسي در انتخاب خوابگاه براي متقاضيان خوابگاه هاي پسرانه و دخترانه وجود دارد كه در اين مطلب به طور مختصر به دو مورد از آن ها پرداخته مي شود.

خوابگاه دانشجويي دخترانه

هزينه وديعه( پول پيش) و اجاره بها:

با توجه به وضعيت اقتصادي نامطلوب و تورم روزافزون، شايد مهمترين مسأله در انتخاب محل اقامت، هزينه هاي مربوط به آن باشد. به ويژه طي يك سال اخير كه هيچ گونه كنترلي بر رشد هزينه هاي مربوط به مسكن وجود نداشته است، سير صعودي اجاره بها و پول پيش به يكي از اصلي ترين دغدغه هاي جامعه تبديل شده است. متأسفانه خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسيون دانشجويي كارمندي دخترانه و پسرانه نيز از اين وضعيت بحراني در امان نبوده اند و اين افزايش قيمت براي متقاضيان خوابگاه هاي خودگردان و دولتي به يك كابوس تبديل شده است. يكي از موضوعاتي كه براي متقاضيان خوابگاه هاي خودگردان آزاردهنده است، كمبود امكانات موجود در خوابگاه ها مي باشد. زيرا اگر متناسب با هزينه ها، وضعيت امكانات و رفاه خوابگاه ها، پانسيون ها و اقامتگاه هاي كارمندي دانشجويي در تهران و ديگر شهرها بهتر مي شد، اين افزايش قيمت مي توانست منطقي باشد. اما اكنون پرداخت هزينه هاي هنگفت اجاره و وديعه در برابر امكانات محدود و فضاي نامناسب، تنها از روي ناچاري است. البته اين موضوع در مورد تمام خوابگاه ها صدق نمي كند. پس بهترين راهكار جهت فائق آمدن بر اين مشكل، انتخاب خوابگاه، اقامتگاه و پانسيون مناسب و درخورتوجه است. برخي خوابگاه ها با امكانات رفاهي عالي، مسير مناسب و.. در تهران و ديگر شهرها مشغول به فعاليت هستند و نمي توان انكار كرد كه تجربه اقامت در چنين خوابگاه هايي ارزش هزينه هاي پرداختي را دارد، اما بايد اين هزينه ها را با توانايي مالي خود سنجيد و بهترين خوابگاه را انتخاب كرد.

خوابگاه خودگردان پسرانه

مسافت بين خوابگاه با محل تحصيل يا محل كار:

فاصله از محل تحصيل يا محل كار از چند جهت حائز اهميت است كه به ويژه متقاضيان بايد در هنگام انتخاب پانسيون، اقامتگاه يا خوابگاه دخترانه و پسرانه در تهران به تمام اين موارد توجه داشته باشند. اول اينكه هزينه رفت و آمد در تهران حتي با وسايل نقليه عمومي بسيار بالا است. حال هراندازه مسير دورتر باشد و در مكان هايي واقع شده كه به وسايل نقليه عمومي دسترسي ندارند، هزينه ها نيز بالاتر مي رود. مسأله دوم در مورد مسافت بين محل اقامت و محل كار يا تحصيل به صرفه جويي در زمان برمي گردد. خصوصأ در شهرهاي بزرگ اين مسأله اهميت زيادي دارد. تحمل صداي ترافيك، آلودگي، كم خوابي جهت سر وقت رسيدن و… علاوه بر هزينه ها آرامش را از انسان سلب مي كند. به همين دليل بهتر است، خوابگاه ها، پانسيون ها و اقامتگاه هايي كه در مسيرهاي نزديك به محل كار و تحصيل واقع شده اند در اولويت قرار بگيرند. مگر اينكه شرايطي مانند پايين بودن سطح رفاه و بهداشت خوابگاه داراي مشكل باشد و براي متقاضي قابل سكونت نباشد. به هرحال بايد در انتخاب خوابگاه به عنوان محل اقامت خود در يك شهر غريب اهميت ويژه قائل بود و براساس معيارهاي خود از جمله موقعيت مكاني، هزينه هاي مربوطه، امكانات رفاهي، ظرفيت خوابگاه، ظرفيت اتاق ها و چندها مورد ديگر را مورد توجه قرار داد.

منبع: خواب اينجا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۲:۴۶ توسط:farnaz موضوع:

چگونه بايد يك راهبند را انتخاب كنيم

چگونه بايد يك راهبند را انتخاب كنيم

در اين مطلب مي خواهيم در مورد اينكه چگونه بايد يك راهبند را انتخاب كنيم توضيحاتي براي شما ارائه كنيم . چنان چه بخواهيم چند نكته در مورد راهنماي خريد راهبند اتوماتيك براي شما بگيم اولين مورد كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه يكي از اصلي ترين مزاياي راهبند ايجاد يك سيستم خيلي معمولي و ارزان قيمت است.

در اصل راهبند ها يكي ايستگاه براي نگهبانان هستند كه به اين شكل است افرادي كه مي خواهند عبور كنند حتما بايد نگهبان آنها را تاييد كند. راهبند بايد خيلي ايمن باشد و اين جز اصلي ترين نكته انتخاب به ما به حساب مي آيد و يك مانع براي فرار از دست نگهبانان است شما مي توانيد جلوي درب ورودي پاركينگ ها يا هر ساختمان و مجتمعي يك راهبند را ببينيد كه ايمني آن مجتمع را تامين مي كند و امكان كنترل را به شخص مي دهد تا با يك ايست كوتاه بتواند افراد را مورد بررسي قرار دهند و در صورت احتياج هر نوع شكي را در اين زمينه از بين ببرد بر عكس تصور شما احتمالا تصور مي كنيد كه ميله هاي راهبند مقاوم نيستند و فقط با يك ضربه ميتوان از آنها عبور كرد ولي ميله هاي راهبند خيلي مقاوم و مستحكم هستند.

چگونه بايد يك راهبند را انتخاب كنيم

درب اتوماتيك چيست؟

پيش از اين در مورد همه ي خصوصيات راهبند براي شما گفته ايم ولي الان مي خواهيم تا شما را با مزيت هاي درب اتوماتيك بيشتر آشنا كنيم و چنان چه در اين زمينه چيزي ذهن شما را مشغول كرده باشد آن را براي شما رفع كنيم. درب هاي اتوماتيك 2 نوع هستند يك نوع از آن براي مصرف هاي تجاري مثل درب ورودي ارگان هاي دولتي و فروشگاه ها و … مورد استفاده قرار مي گيرد كه به درب اتوماتيك شيشه اي معروف است نوع ديگر درب اتوماتيك هم براي ورودي پاركينگ ها منازل است كه به وسيله ي ريموت كنترل مي شود و فرمان حركت از طريق آن به درب فرستاده خواهد شد ولي درب اتوماتيك شيشه اي كاربرد زيادتري دارد و مي توان از آن به عنوان يكي از درب هاي اتوماتيك صنعتي نام برد.

مزيت هاي خاص تجهيزات اتوماتيك:

از اصلي ترين مزيت هاي درب اتوماتيك اين است كه ديگر نياز نيست به آن دست بزنيد به خصوص اگر از نوع شيشه اي باشد ميتواند سريع لكه را به خود جذب كند و از اين رو مي بايست به شكل مداوم آن را پاك كرد به اين علت امكان برقي بودن و اتوماتيك كار كردن آن مانع از تماس مستقيم دست با درب اتوماتيك مي شود خب اين تنها يكي از اصلي ترين مزيت هاي درب اتوماتيك بود و امكانات ديگري دارد كه در ادامه قصد داريم آن ها را به شما معرفي كنيم.

دومين مزيت اصلي درب اتوماتيك شيك بودن آن مي باشد به اين شكل است كه چنان چه شما از درب اتوماتيك استفاده كنيد مشتري روي شما حساب ديگري باز مي كند و چنان چه تمايل به خريد هم نداشته باشد به دليل  اين با كلاسي و رده بالا بودن درجه فروشگاه قطعا از شما خريد خواهد كرد و دفعه بعدي هم قطعا و بدون شك به همان مكان مراجعه خواهد كرد احتمال دارد به اطرافيان خود هم بگويد كه فلان مغازه درب اتوماتيك دارد و خيلي كلاس بالاست حتما سري بزنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۳:۴۶ توسط:farnaz موضوع: