salamti salamti .

salamti

معيار اساسي در انتخاب خوابگاه

خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسيون هاي خودگردان دانشجويي كارمندي از بسياري جهات ممكن است متفاوت باشند. اين مسأله به نفع متقاضيان است. زيرا دامنه انتخاب براي آنان وسيع تر خواهد بود در نتيجه مي توانند بهترين خوابگاه بر اساس نيازها و اولويت هاي خود را انتخاب كنند. به طور كلي، چند معيار اساسي در انتخاب خوابگاه براي متقاضيان خوابگاه هاي پسرانه و دخترانه وجود دارد كه در اين مطلب به طور مختصر به دو مورد از آن ها پرداخته مي شود.

خوابگاه دانشجويي دخترانه

هزينه وديعه( پول پيش) و اجاره بها:

با توجه به وضعيت اقتصادي نامطلوب و تورم روزافزون، شايد مهمترين مسأله در انتخاب محل اقامت، هزينه هاي مربوط به آن باشد. به ويژه طي يك سال اخير كه هيچ گونه كنترلي بر رشد هزينه هاي مربوط به مسكن وجود نداشته است، سير صعودي اجاره بها و پول پيش به يكي از اصلي ترين دغدغه هاي جامعه تبديل شده است. متأسفانه خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسيون دانشجويي كارمندي دخترانه و پسرانه نيز از اين وضعيت بحراني در امان نبوده اند و اين افزايش قيمت براي متقاضيان خوابگاه هاي خودگردان و دولتي به يك كابوس تبديل شده است. يكي از موضوعاتي كه براي متقاضيان خوابگاه هاي خودگردان آزاردهنده است، كمبود امكانات موجود در خوابگاه ها مي باشد. زيرا اگر متناسب با هزينه ها، وضعيت امكانات و رفاه خوابگاه ها، پانسيون ها و اقامتگاه هاي كارمندي دانشجويي در تهران و ديگر شهرها بهتر مي شد، اين افزايش قيمت مي توانست منطقي باشد. اما اكنون پرداخت هزينه هاي هنگفت اجاره و وديعه در برابر امكانات محدود و فضاي نامناسب، تنها از روي ناچاري است. البته اين موضوع در مورد تمام خوابگاه ها صدق نمي كند. پس بهترين راهكار جهت فائق آمدن بر اين مشكل، انتخاب خوابگاه، اقامتگاه و پانسيون مناسب و درخورتوجه است. برخي خوابگاه ها با امكانات رفاهي عالي، مسير مناسب و.. در تهران و ديگر شهرها مشغول به فعاليت هستند و نمي توان انكار كرد كه تجربه اقامت در چنين خوابگاه هايي ارزش هزينه هاي پرداختي را دارد، اما بايد اين هزينه ها را با توانايي مالي خود سنجيد و بهترين خوابگاه را انتخاب كرد.

خوابگاه خودگردان پسرانه

مسافت بين خوابگاه با محل تحصيل يا محل كار:

فاصله از محل تحصيل يا محل كار از چند جهت حائز اهميت است كه به ويژه متقاضيان بايد در هنگام انتخاب پانسيون، اقامتگاه يا خوابگاه دخترانه و پسرانه در تهران به تمام اين موارد توجه داشته باشند. اول اينكه هزينه رفت و آمد در تهران حتي با وسايل نقليه عمومي بسيار بالا است. حال هراندازه مسير دورتر باشد و در مكان هايي واقع شده كه به وسايل نقليه عمومي دسترسي ندارند، هزينه ها نيز بالاتر مي رود. مسأله دوم در مورد مسافت بين محل اقامت و محل كار يا تحصيل به صرفه جويي در زمان برمي گردد. خصوصأ در شهرهاي بزرگ اين مسأله اهميت زيادي دارد. تحمل صداي ترافيك، آلودگي، كم خوابي جهت سر وقت رسيدن و… علاوه بر هزينه ها آرامش را از انسان سلب مي كند. به همين دليل بهتر است، خوابگاه ها، پانسيون ها و اقامتگاه هايي كه در مسيرهاي نزديك به محل كار و تحصيل واقع شده اند در اولويت قرار بگيرند. مگر اينكه شرايطي مانند پايين بودن سطح رفاه و بهداشت خوابگاه داراي مشكل باشد و براي متقاضي قابل سكونت نباشد. به هرحال بايد در انتخاب خوابگاه به عنوان محل اقامت خود در يك شهر غريب اهميت ويژه قائل بود و براساس معيارهاي خود از جمله موقعيت مكاني، هزينه هاي مربوطه، امكانات رفاهي، ظرفيت خوابگاه، ظرفيت اتاق ها و چندها مورد ديگر را مورد توجه قرار داد.

منبع: خواب اينجا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۲:۴۶ توسط:farnaz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :